Antligen i Kanada

Det har har nog varit dem galnaste 3 dygnen nansin!

  • Vi gick upp kl 6 pa fredan for att ta flyget till Newark kl 10:40. Da hade vi sovit 4h (for vi tankte att de vore bra att vara trott sa man sover pa planet).
  • Det flygplanet var jattefint och rymligt med bekvama stolar och en touchscreen monitor/per person sa att man fick sjalv valja bland massa filmer, spel och musik. Det har flyget var riktigt nice (till en borjan). Restiden till Newark skulle vara 8h, men nar vi natt dit sa var det tydligen ett riktigt ovader dar sa vi kunde inte landa. Vi akte runt i cirklar ovanfor tills piloten bestamde sig for att landa pa en liten vardelos flygplats 30 min fran Newark flygplatsen.
  • Dar fick vi alltsa inte ga av. Utan vi skulle bara vanta tills vi fatt tillstand att landa pa Newark. Vi satt pa den flygplatsen (i planet!) i 2h tills vi flog till Newark.
  • Vi landade i Newark runt kl 16:00 (istallet for 13:00 som den skulle), varat nasta flyg skulle aka kl 18:10. Forst nar vi kom dit var vi jatteglada for att det flyget tydligen skulle aka i tid (vi hade blivit varnade att manga flyg skulle vara forsenade).
  • Men nej, de gick ju inte heller. Da flyttade dem fram flygningen till kl 20:06. Vi vantar och vantar, och vi borjar bli sa trotta for da ar det mitt i natten i sverige och vi sov endast 1-2h pa forsta flyget! Vi gar till taxfree och koper 2 flaskor dricka (man far dem i planet sen nar man boardat)
  • Till slut, typ 20:45 fick vi stiga ombord pa ett SKITPLAN (AK ALDRIG CONTINENTAL AIRLINES!). Astajt var det, olikt nagat jag sett tidigare! aja.. vi fick vara flaskor nar vi satte oss. Vi sitter dar i en timme och undrar nar vi ska lyfta. NEJ VI LYFTER INTE!!! I hogtalaren sager en flygvardinna nanting om att piloten flugit for manga timmar och far inte flyga mer det dygnet lr nat, sa det var bara att ga av flyget.
  • Nar vi kommer ur flyget sa staller sig alla i en ko till informationen dar vi boardade. Kon ror sig inte alls (vi ar 150 pers). Vi fattar ingenting och jag ar sa javla trott och arg och frustrerad! Allt dem sa var att vi ska flyga imorgon bitti kl 06:15!
  • Efter att vi vantat i kon i kanske 30 minuter och bara ett fa antal pers fatt tala med peronalen borjar jag fa panik attack. Jag borjar bli yr och far hjartklappning innan jag borjar panikgrata. Nar jag lugnat ner mig blev Shane ocksa rikigt arg och vi gick forbi kon och nastan skrek i frutration att varfor kunde dom inte saga nat i hogtalaren sa vi alla ens vet vad vi koar for (for det visste vi inte heller). Da ser dem hur frustrerade vi ar och jag ar ju helt rodgraten i ansiktet. Da berattar dom i hogtalaren att vi ska fa hotell och efter ett tag kommer det nan ''hogre anstalld'' och tar oss till the ticket place dar det finns mer personal for att hjalpa var person.
  • Saklart tog detta jattelang tid sa vi fick iaf biljett till natt hotell. Vi tog forst ett tag 15 minuter alltsomallt, sen vantade vi i 45 min pa transfer bussen till hotellet, som tog 45 minuter. Vi kom till hotellet 00:30 och vi var tvugna att ta transfer bussen igen kl 03:00 till flygplatsen igen. Vi sov alltsa 2h 15 minuter...........! ASTROTT
  • Pa natten nar vi kom dit igen och ska ga igenom tullen sa far man ju inte ta med sig vatska (vara tva flaskor som vi fick pa flyget hade vi ju tagit med till hotellet). Dem sager att anda sattet att fa med dem pa flyget ar att checka in dem. Sa vi var tvugna ga checka in shanes ryggvaska (vi var ju inte ens sakra pa om flaskorna skulle ga sonder sa som dom slanger alla vaskor in och ut ur flygplanet). Allt kandes sa jakla jobbigt bara, att inget riktigt funkade. Vi ar verkligen jatte missnojda med continental airlines insatser. Helt vardelosa ar dom.
  • Flyget akte tillslut kl 06:15 och vi var framme har i newfoundland 2h senare kl 10:20 (Newfoundland tid). Och ja, flaskorna overlevde resan, thank god! hehe

Igar hade vi en jattekul kvall/natt hos bacon. Det var Steve, Pat, Lisa, Brian, Bacon, Shane och jag. Tog massa bilder ocksa, lagger upp dem senare!

Och pappa, jag fick ditt meddelande pa telefonen nar vi kom hit. Som du nu ser var vi ju verkligen inte framme nar vi skulle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0