:'D


Kommentarer
Postat av: heidi

Så uppstod liv på jorden

”Science flies us to the moon, religion flies us to buildings”



Jag tror på forskarnas teori om evolutionen (som det står i läroböckerna). Jag kan inte tänka mig att det sitter någon högre kraft någonstans och bestämmer över våra öden, aldrig. Jag tror vi är som simpel kemisk massa som bara råkat bli som vi är. Det förklarar varför det finns och har funnits så olika djur och växtarter. T.ex. Dinosaurier och neandertalare.



Fossiler tillåter forskare att gräva djupare i jordens historia. De är perfekta dokument för oss att klura ut om vad som levt på jorden före vår tid. Det är så spännande att tänka på att det har levt dinosaurier här innan oss, kanske gått på samma mark som jag går.



Jag tror även på att det finns liv på andra planeter, inte nödvändigtvis i vårt solsystem men i andra. Eftersom det bara är en slump att vi är i ett perfekt läge från solen som gör att vi har ett fungerande vattenkretslopp, varför kan det inte ha hänt i andra solsystem också? Och vem säger att det inte kan finnas något annat slags liv någon annanstans, som kanske inte alls lever på vatten och syre som vi gör. Liv behöver inte vara såsom vi känner till det.

2009-04-27 @ 13:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0