Kurser

Idag var alltsa forsta dan' i skolan.

Mina kurser ar:

English writing
Human dynamics
Art and design
Academic math
Healthy living
World Geography
Biology

Alla lektioner ar 56 minuter
genom hela dan'. Mitt schema har 7 dagar "day 1", "day 2" osv 7 dagar (eftersom jag laser 7 kurser sa far alla lika lang tid). Sa om day 1 ar en fredag sa laser man day 2 pa mandagen.

Det ar mycket skonare med korta lektioner som har an med ibland flera 2 timmars lektioner i rad. Fett jobbigt ju. Det ar precis som i amerikanska filmer; nar klockan ringer sa far man ga ifran klassrummet, aldrig tidigare och lararen far inte halla eleverna i klassrummet efter klockan ringt. Nar den val har ringt sa ar det ett anda rus i hela skolan nar alla ska till sin nasta kurs.

Min forsta lektion var Art and design idag (alla borjar 8:55 varje dag); vi skulle bara scetcha nagra foremal lararen la fram. Latt som en platt hehe. Nasta lektion var English writing. Man skulle skriva 3 paragraphs om sig sjalv. What more is there to say? Darefter har alla en rast fran 10:47 - 11:05. Da kan man typ ta nat litet att ata for lunchen ar inte forns 12:57. Pa den rasten satt jag med Terrance och hans vanner. Kandes skitbra att kanna nagra sa man inte sitter dar och hoppas att hitta nagan att prata med. Hursomhelst ar hans vanner helt crazy men kul.

11:05 hade jag biologi. Jag fick dela bok med nagat stort monster. Jag tror det var en tjej not sure. Haret var klippt kort som vilken normal killfrisyr som helst; glasogon och stor tjocktroja. Ganska stora brost men who knows, idag har val ganska manga stora killar stora brost ocksa. Naglarna var malade grona, tjej eller kille? Inte ens rosten avslojade konet.. Anyway hon/han var fett otrevlig darfor sparade jag inte krutet. Skitunge... grr (en av de tva daliga sakerna idag).

Efter biologin hade jag world geography public men den kursen kommer jag byta ut imorrn. Pa lunchen kom det fram tva tjejer och fragade om jag kande Brian Pitcher (Shanes kompis) javisst sa jag. Da sa hon att hennes kompis (Brians typ flickvan) var for blyg for att fraga. Sen fraga dem om jag skulle luncha med dem hehe.

Det som kandes riktigt bra var att efter lunchen sa har man bara en lektion kvar! Idag var sista lektionen healthy living vilket vi knappt gjorde natt i, gick ut och gick. Da gick jag med tva tjejer. Det ar valdigt latt att komma overens med folk; alla verkar nyfikna och vill veta och lara kanna en sa det lar inte bli nagat problem att finna kompisar.

Nu har jag latit Shane vanta ett bra tag, vi ska till Steves !

image136

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0