Rengnig fredag

I dag har det verkligen osregnat hela dagen.

I skolan var det ett riktigt halabalik. Alla var uppkladda i svarta finklader for att fira remembrance day som ar pa sondag (11/11). Remembrance day ar en dag da Kanadensare hyllar och minns alla veteraner. Pa Crescent collegiate ar det har jattestort! Som sagt var alla finkladda och bar pa en liten poppy (rod blomma som symbol). Manga elever hade pa sig uniform. Sen var det dags for rememberence day assembly. Da samlades hela skolan i gymnastiksalen for en samling dar det sjongs och sant. Bl.a. sjong koren pa skolan, en jatteduktig tjej spelade gitarr och sjong vackert. Teatergruppen hade nagan forestallning. Rektorn talade. Allt detta holl pa i nastan 3 timmar (!).

Nar jag kom hem ringde jag mamma direkt for att beratta om mina planer om vad jag vill gora efter jul. Mamma tyckte det lat bra men jag vill inte namna nagat innan jag fatt klartecken av pappa ocksa :-)

image159
Remembrance Day Poppy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0