Papper hit papper dit

Jag är så himla stressad nu! Framförallt med allt som har med Kanada att göra. Jag måste skicka formulär, dokument, fotografier, identitetshandlingar och bevis på allt möjligt man kan tänka sig - till London; för att få ett studievisum till Kanada.!! och för att få ett svar får man vänta i vadå, 1-2 månader. Som om inte de vore nog så måste jag även skicka en massa formulär, dokument, id-handlingar till ett studieprogram i Newfoundland för att jag ska bli accepterad där, för att dem sedan ska skicka "the letter of acceptance" till London!

Aldrig har jag ångrat mer att jag inte bytte till svenskt medborgarskap! Nu sitter jag här i skiten med mitt finska pass och får leta reda på vart jag ska söka "statement from the government of your immigration status in the country in which you are not a citizen" (aa ditåt iaf). OCH så måste jag ringa finska ambassaden (tack för att ni bara har öppet ett par timmar om dan!) och fråga om jag behöver ett sk. re-entry visa..

Som pricken över i:et så är alla papper och formulärer på en sådär snyggt avancerad engelska för att vara säker på att man får lite extra att tänka på!

Så nu ska jag iallafall ringa söta lilla Allyson i Kanada som tar hand om mitt ärende och fråga henne dem där 32 sakerna som varken jag, min mamma eller Shane fattar.

Jajuste, sen har jag X antal läxor och "komma ikapp" arbeten. Jag vet att jag låter negativ och gnällig men eftersom det inte är ett ofta förekommande sinnestillstånd hos mig, så bryr jag mig inte.


Snälla lugna ner mig

Kommentarer
Postat av: Nitchy

Jaha, så mördare som bara mördar en gång ska inte bry sig? ÄR DET SÅ DU MENAR KANSKE?

2007-06-19 @ 18:40:01
Postat av: Anonym

w.t.f???

2007-06-19 @ 20:00:16
URL: http://sipis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0