Helförbannad grrr

Innan vi fick se betygen idag så förberedde jag Laura på det värsta, så att hon inte skulle få en besvikelse tänkte jag och sa att hon kanske får IG i finska med tanke på att vår lärare sa att varken hon eller jag skulle få betyg om vi inte kom till varje lektionstillfälle och gjorde en massa arbeten för att komma ikapp. Så efter det (det sa hon typ 1½ månad sen) kom jag som sagt till varje lektion och gjorde allt jag blev tillsagd att göra för att jag skulle få mitt betyg. Men Laura som även hon verkar trött på läraren kom aldrig.

Det var med ett sursött skratt jag såg hennes VG i hemspråk!!! Hon fick VG och jag fick G. Jag som slitit med mina finska arbeten. Jag som fick MVG i finska förra året. Jag som är duktig på finska (trodde jag).

Så nyss ringde jag och
löpte amok på MAIJA (åh va sött namn va höhö). Hon sa rakt ut att jag har ett dåligt finskt språk. VA! JAG? DÅLIGT SPRÅK? Varför är hon den första personen som någonsin säger till mig att jag har ett dåligt finskt språk? Hon som redan tydligt favoriserat sina andra elever före mig.

T.ex. berättade en annan
av hennes elever att Maija (åh) i stort sett pratat iväg hennes lektioner om vad hon gjort i helgen och annat strunt. Hon fick VG, och pratar inte ens finska hemma! Hur i pipens skulle MAIJA (ÅÅÅH) kunna påstå att hon har bättre finska än jag har!?!
MIN MAMMA HAR VARIT EN FINSKA LÄRARE OCH TYCKER JAG HAR GODA KUNSKAPER. ("min mamma" hehe :/)

Så på måndag bär det av till rektorn.

Nu har jag givetvis inte berättat hela historien så jag har en hel del fler argument till varför jag fått fel betyg och hur hon favoriserat dem andra eleverna

Kommentarer
Postat av: isabelle

har också varit med om favorisering bland elever och it sucks! Stå på dig så får du antagligen rätt i slutändan!

2007-06-08 @ 17:23:05
URL: http://isabulle.blogg.se
Postat av: ..

ett sursött skratt?
what.the.fuck?

2007-06-09 @ 20:13:43
Postat av: Anonym

haha vet inte vart de där kom från! bitterljuvt ska de nog va

2007-06-09 @ 21:40:06
URL: http://sipis.blogg.se
Postat av: ` natts

fan va lågt! sånt där är irriteraden!

2007-06-10 @ 20:47:58
URL: http://naatta.blogg.se
Postat av: Gia

been there, done that! ;) Helt rätt att pinna iväg till rektorn. Don't give up om det inte funkar. Kräv en extern "marker" för dina arbeten o.s.v. (Så funkar det på universitetet i alla fall, but try!)
Min gamla klassföreståndare hade personal issues med mig och vägrade skriva referensbrev till mig när jag skulle ansöka till engelskt universitet, fy fan va arg jag blev! Vissa lärare tror tydligen dom kan komma undan deras egna skyldigheter. Så rektorn skrev ett åt mig istället! =) Ännu bättre!

2007-06-12 @ 18:47:45
URL: http://iseeyouyouseeme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0