Psykiatriska kliniken sydväst

Jag har lätt skönaste sommarjobbet!

Jag har ansvaret
för köket på en psykiatrisk klinik på Huddinge sjukhus. Dagen börjar med att lyssna på genomgången från nattskiftet. Där presenteras nya patienter och deras symptom, om nånting hänt eller om man ska vara vaksam med något (idag fick vi inte släppa in poliser som ville haffa en sjuk patient o.o). Sen glider jag ner till köket och köper bröd, kommer upp och lagar frukost till personalen. Efter frukosten beställer jag lunch till patienterna, går igenom om de nya inte äter något, är vegetarianer eller liknande. Tar undan patienternas frukost och förbereder fika till efter lunchen. När lunchen kommer delar man ut den till alla patienter och ställer ut fikat. Efter lunch beställer jag middagen till patienterna, städar undan lunchen (ingen disk) och går eventuellt och handlar nere i affären under sjukhuset ;-) Sista på dan' är att ta undan fika vagnen och göra rent i köket. No problems, hur kul som helst faktist.

Patienterna lider av olika åkommor. Flesta är deprimerade & självmordsbenägna, manodepressiva, schizofrena eller psykotiska. Vore kul att berätta lite om vad som hänt men jag avstår, tystnadsplikt. För övrigt bakade jag och Robban idag, väldigt uppskattat :-)

image89

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0