Blåbär

Idag har jag jobbat.. och plockat blåbär (åh jag är så djup, hehe). Jag har verkligen lyckats få ett dröm-sommar-jobb! Jag har redan blivit erbjuden arbete där till nästa sommar! Toppen.

Så jag ringde min researrangör (fine, de va mamma som ringde..) och fick mina flygtider torsdag den 16:e augusti. Mitt plan från arlanda mot new york åker 9:10, anländer 12. Har en lång väntetid i USA, närmare 6 timmar (!), så anländer jag till St. johns kl.22. Jobbigt med så lång väntetid men jag är nöjd ändå. Aldrig i livet att jag skulle vilja byta plan två gånger som förra gången. När jag i julas åkte hem från Kanada så var jag tvungen att byta plan först i Halifax och sen i London, usch för det PLUS att jag hade feber på hemresan. Det var jobbigt!

Jag skrev nog inte hur olycklig jag var i torsdas. Mamma ringde till mig på jobbet och sa att jag fått brev från London. Jag blev förstås överlycklig, helt säker på att jag fått mitt studievisum. Så när jag kommer hem och öppnar brevet så var det en notering om att jag inte betalat avgift! Jag skickade en check på 800:-, ett par dagar senare,  rekommenderat, så jag betalade extra för att den skulle komma fram. Gissa om jag blev grinig när jag kämpat så för alla papper, och väntat i månader på svar, så när jag väl får svar så står det att jag inte betalat.

Så samma dag fick jag nån slags papper på kostnaderna till skolan, där det stod att det skulle sammanlagt bli 9100$ (54,600kr) när jag tidigare blivit informerad att det ska vara 8000$ (48,000kr). Då gav jag upp. I helvete att jag skulle punda upp mer pengar och jaga studievisum när det inte vill sig gå.

Så kom fredagen. Det hade kommit brev från London igen. Den här gången studievisumet! Senare på kvällen hörde jag även med NISEP (skolinstitutet), och det hade blivit fel på pappret. Dem tar automatiskt betalt för att en  agent skulle ha hjälpt mig med mina papper, men jag hade gjort allt själv så jag sparade därmed 1100$ (6600kr). Den hade alltså av misstag räknats med i min räkning.

Så nu har jag allt på G, ÄNTLIGEN! Äntligen börjar jag få ro inombords.

Juste.. den 16 är en torsdag. Lördagen därpå, den 18:e så har jag och Shane varit förlovade i ett år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0