Fast i St John's.

Igar morse skulle varat flyg lamna st johns och nu skulle vi vara hemma och ta det lugnt. Men icke sa nicke. Vi tog taxi till flygplatsen igar och mottes av "you know your flight has been delayed for tomorrow, right?" VISST. Ingen informerade oss! Sa vi stannade har i stan med Melanie och Mistee, var pa flygplatsen halva dan och andra halvan i kopcentret. Flyget skulle alltsa aka imorse istallet, samma tid som den skulle igar. Men sa ringde dem vid 6 tiden imorse att det inte blir nagat idag heller! Det ar for daligt vader i New Ark, och dem vantar pa att en till snostorm ska sla till dar. Sa nu ar vi fast har och dem sager att ingenting aker forns pa mandag!!! Inte heller da ar det sakert just for att vadret ar sa ostabilt. Imorrn vantar Vi en snostorm har i st johns.

Kanner mig skitledsen, hade verkligen langtat att fa komma hem och ha over en vecka av varan svensk-finska jul. Mamma forsoker hitta biljetter nagan annanstans. Det ar krangligt for vi skulle aka med continental och dem samarbetar bara med air canada, och av nagan anledning sager dem att dem bara aker till New Ark men dit aker det ju ingen just nu. Troligtvis aker vi alltsa inte forns nasta vecka.


For att skriva om nagat lite roligare kan jag beratta lite om igar, min sista dag i skolan. Pa bildlektionen fick jag veta att jag vunnit den lokala rememberance day poster tavlingen. Jag vann lite pengar pa det ocksa, inte mycket men sadar $20, och om jag vinner den regionala tavlingen sa vinner man mycket pengar hehe. Det spelar mig ingen storre roll om jag vinner eller inte. Det var bara kul att man vinner nagat dar ens arbete far lite credit. Ms. M. sa att hon lagger in alla bilder pa skolans hemsida senast i helgen sa jag far val lov att ladda upp den har med :-)

Av Ms. G. fick jag en present som alla i klassen skrapat ihop lite pengar till, och ett hejda-kort med allas underskrifter. Under hela dagen kom folk forbi och sa att dem kommer sakna mig och gav kramar, till och med folk jag inte kanner eller pratat med. Tycker att folk ar mer oppna och trevliga pa sa satt att man kanner sig valdigt valkommen och trevligt bemott (prickar finns aven har!).

Shane och Melanie ar och lamnar av Mistee i skolan just nu sa jag stannade har for att vanta in mamma om hon ringer. Hoppas hoppas!

Kommentarer
Postat av: Naddi

du måste ju uppdatera och säga att du e hemma :)

2007-12-25 @ 01:05:12
Postat av: Nicki

Svar: haha tack :)

2008-01-03 @ 21:54:52
URL: http://ohmynicki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0