Crescent collegiate

Igår fick vi höra från skolan det är planerat att jag ska gå i efter sommarn, i Newfoundland, Kanada. Tyvärr var det ju heller inga bra nyheter. Vi gissade redan på att det skulle bli en skolavgift, men inte att den skulle vara 7 000$ (42 000 kronor). Kändes som ett slag i ansiktet.

Först kommer jag behöva 18 000kr till att leva där, dvs för allt nödvändigt i mitt och Shanes hem. Så det var planerat hur jag skulle skrapa ihop den summan. Sen kommer jag behöva pengar för allt annat som kläder och kostnader utöver alla måsten. Det ska mina föräldrar betala. Och så får vi inte glömma flygen som heller inte är jättebilliga. Men så plötsligt får man höra att dem ska ha 42 000kr för skolan, och det allra dummaste - runt 1 500kr bara för pappersarbetet!

Så vi får se hur det löser sig. Shane ska ringa tanten idag och se vad som ingår i priset, t.ex. om böcker är inräknade, vilket dem troligtvis inte är. Tänka sig att man inte ens får mat där, så van man är vid det här i Sverige...

Jag lägger in en bild på Shane och skolan i bakrunden. Enjoy. Nu ska jag göra mig redo för skolan, så kul..

Hejdå, ha det bäst
bättre än mig iaf



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0